חיפוש

תענוג של כרוב סגול מבושל- מתכון משגע

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

תענוג של כרוב סגול מבושל- מתכון משגע

ברוכים הבאים לעולם הצבעוני של כרוב סגול מבושל! המתכון הזה מביא את המיטב בירקות התוסס הזה, והופך אותו למנה עדינה וטעימה שהיא יפה כמו שהיא מזינה. כרוב סגול, הידוע גם ככרוב אדום, מוסיף צבעוניות ושפע של יתרונות בריאותיים לכל ארוחה. מקורו מאירופה, כרוב סגול מוקיר במשך מאות שנים בשל המרקם הפריך וטעמו מעט מתוק.

עכשיו, בואו נצלול לתוך הקסם של המתכון הפשוט אך המשביע הזה. רתיחה של כרוב סגול לא רק משפרת את טעמו אלא גם משמרת את התוכן התזונתי העשיר שלו. מנה זו עמוסה בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, היא מעצמה של טוב. הוא דל בקלוריות ועשיר בסיבים, מה שהופך אותו לבחירה פנטסטית עבור אלה המחפשים לשמור על אורח חיים בריא. בנוסף, הגוון התוסס שלו מוסיף חגיגה ויזואלית לכל שולחן.

רכיבים:

  • 1 ראש כרוב סגול קטן עד בינוני
  • 4 כוסות מים
  • 2 כפות שמן זית
  • 2 שיני שום, קצוצות
  • 1 כפית מלח
  • פלפל שחור גרוס טרי, לפי הטעם
  • אופציונלי: שפריץ של חומץ תפוחים או חומץ בלסמי לתוספת חריפות

הוראות הכנה:

  1. מכינים את הכרוב: התחל בשטיפה של הכרוב הסגול מתחת למים קרים כדי להסיר לכלוך או פסולת. מסירים את העלים החיצוניים הנבולים וחותכים את הכרוב לרבעים תוך הסרת הליבה.
  2. פורסים את הכרוב: הניחו כל רבע שטוח על קרש החיתוך ופורסים אותו דק לרצועות ברוחב של כ-1 ס"מ. אפשר גם לקצוץ את הרצועות לחתיכות קטנות יותר אם רוצים.
  3. מרתיחים את הכרוב: בסיר גדול מביאים 4 כוסות מים לרתיחה על אש בינונית-גבוהה. מוסיפים בזהירות את הכרוב הפרוס למים הרותחים ונותנים לו להתבשל כ-5-7 דקות, או עד שהוא רך אך עדיין יש לו פריך קל.
  4. מתבלים את הכרוב: בזמן שהכרוב מתבשל מחממים שמן זית במחבת נפרדת על אש בינונית. מוסיפים שום טחון ומאדים 1-2 דקות עד שהוא ניחוח.
  5. לאחר שהכרוב מבושל מסננים אותו היטב ומעבירים למחבת עם שום. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם, ומוסיפים שפריץ של חומץ תפוחים או חומץ בלסמי אם רוצים לתוספת טעם.
  6. מטגנים את הכרוב: מערבבים היטב את הכרוב כדי שיצפה אותו בשמן זית מושבע בשום ובתיבול. תן לזה להתבשל עוד 2-3 דקות, לאפשר לטעמים להתמזג יחד.
  7. מגישים חם: לאחר שהכרוב רך ומתובל לשלמות, מסירים אותו מהאש ומעבירים לכלי הגשה. מקשטים בעשבי תיבול טריים או פיזור גבינת פרמזן אם רוצים, ומגישים חם כתוספת מענגת או כמנה עיקרית מזינה.

חלופות מתכון:

לאוכלי הכשרות ניתן להחליף את שמן הזית בשמן צמחי בעל תעודת כשרות. בנוסף, אתה יכול להשמיט את השום ולהשתמש בשמן חדורי שום לקבלת טעם עדין יותר. אל תהסס להתאים אישית את התיבול בהתאם להעדפות הטעם שלך, להוסיף עשבי תיבול כמו טימין או רוזמרין לטוויסט מלוח.

יתרונות תזונתיים:

  • כרוב סגול הוא מעצמה תזונתית! הוא עשיר בויטמין C, ויטמין K ונוגדי חמצון, התומכים בבריאות החיסון, בבריאות העצם ומפחיתים דלקת. 
  • בנוסף, הוא דל בקלוריות ועשיר בסיבים, מקדם בריאות מערכת העיכול ומסייע לניהול משקל. 
  • שילוב של כרוב סגול בתזונה שלך יכול לתרום לרווחה ולחיוניות הכללית.

כמות: מתכון זה משמש 4 כתוספת או 2 כמנה עיקרית.

זמן הכנה: זמן הכנה- 10 דקות. זמן בישול- 20 דקות. זמן כולל- 30 דקות.

רמת קושי: קַל

טיפים לשיפור:

  • לתוספת טעם, ניתן לשלב קוביות בצל או קוביות בייקון תוך כדי הקפצת הכרוב.
  • נסה עם אפשרויות חומץ שונות כגון חומץ ביין אדום או חומץ אורז לפרופילי טעם ייחודיים.
  • כדי לשמור על צבעו הסגול התוסס של הכרוב, הימנעו מבישול יתר שלו. מבשלים עד שהוא רק רך כדי לשמר את הגוון היפה שלו.
  • שאריות של כרוב סגול מבושל ניתן לשמור בכלי אטום במקרר עד 3 ימים. כל שעליך לעשות הוא לחמם אותו שוב במיקרוגל או על הכיריים לפני ההגשה.

עכשיו, התכוננו להתפנק עם הטוב של כרוב סגול מבושל! עם הטעם והיתרונות התזונתיים שאין לעמוד בפניו, המנה הזו בטוח תהפוך לאהובה במטבח שלכם. תהנה!

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות