Search

ממרח התמרים הביתי המושלם שיהפוך אתכם למכורים!

ממרח תמרים ביתי מדהים

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

אתם מוכנים לטעום את אחד הממרחים הכי טעימים, בריאים וממכרים בעולם? הכירו את ממרח התמרים הביתי שלנו – שילוב מדהים של טעם מתקתק עדין, מרקם חלק ועשיר וניחוח של תמרים טריים שילהיב את החיך שלכם. הוא פשוט אגדי וכל כך קל להכנה שתרצו לרוץ עכשיו למטבח כדי להכין אותו!

הכנו את הממרח המיוחד הזה בפעם הראשונה לפני כמה שנים, כשחיפשנו תחליף בריא יותר לממרחים קנויים עמוסי סוכר וחומרים משמרים. והופתענו לגלות שאפשר להכין בקלות ממרח מושלם מתמרים טבעיים בלבד! מאז, הוא הפך ללהיט אמיתי אצלנו בבית ואצל כל החברים והמשפחה שטעמו אותו.

זמן הכנה:

  • זמן הכנה פעיל: 10 דקות
  • זמן כולל (עם השריה): 4-8 שעות

רמת קושי:

  • קל מאוד, מתאים גם למתחילים

כמות:

  • מספיק לכ-500 גרם ממרח (כ-2 כוסות)

מרכיבים נדרשים להכנת ממרח התמרים הביתי הזה:

  • 500 גרם תמרים מגולענים איכותיים (רצוי מזן מג'הול)
  • 1 כוס מים רותחים
  • 1 כפית תמצית וניל טהורה (אופציונלי)
  • קורט מלח

ניתן להכין גם גרסה של הממרח ללא סוכר כלל – פשוט תשמיטו את התוספות כמו הוניל ותשתמשו בתמרים באיכות מעולה שמתוקים מספיק בפני עצמם. למגוון טעמים, אפשר להוסיף קינמון, אגוז מוסקט, ג'ינג'ר טחון או כל תבלין אהוב אחר.

שלבים מפורטים להכנת הממרח:

  1. שימו את התמרים בקערה עמוקה ושפכו מעליהם את המים הרותחים. הניחו לתמרים לשבת ולהירכך במים במשך 4-8 שעות או אפילו למשך הלילה.
  2. סננו את התמרים מהמים השומרו את כוס המים בה השרו אותם.
  3. העבירו את התמרים לקערת מעבד מזון והוסיפו חצי מכוס המים בה השרו אותם. תוכלו גם להשתמש בבלנדר רגיל.
  4. הוסיפו את תמצית הווניל והמלח לתמרים.
  5. תבלו את התערובת עד לקבלת מחית חלקה ואחידה. במידת הצורך, הוסיפו עוד מעט מהמים כדי לקבל את המרקם הרצוי – הוא אמור להיות דומה לחמאת בוטנים.
  6. טעמו והוסיפו עוד וניל או מלח לפי הטעם האישי שלכם.
  7. העבירו את הממרח לצנצנת זכוכית עם מכסה והכניסו למקרר. הוא יישמר היטב עד שבועיים.

הידעתם שממרח התמרים הזה לא רק טעים אלא גם בריא ומזין במיוחד?

  • תמרים עשירים מאוד בסיבים תזונתיים שחשובים לבריאות מערכת העיכול ולתחושת שובע.
  • הם גם מכילים נוגדי חמצון רבים שיכולים לסייע במניעת מחלות והזדקנות מוקדמת.
  • התמרים מספקים מגוון ויטמינים ומינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, ברזל וויטמין K.
  • יש בהם אפילו כמות קטנה של חלבון, מה שהופך אותם לחטיף אנרגיה מצוין.

והכי כיף – אפשר להשתמש בממרח הזה בכל מיני דרכים יצירתיות! כמובן שהוא נהדר כממרח על לחם או כתוספת לכריכים, אבל אפשר גם למרוח אותו על פנקייקים, וופלים או טוסטים כתחליף לסירופ מייפל. שימו כפית ממרח על כוס יוגורט או קוטג', פזרו אותו על גבינה לבנה או הכינו כדורי אנרגיה מהירים על בסיס ממרח התמרים והוסיפו להם קוקוס, אגוזים או שוקולד צ'יפס. קחו את הממרח כממתיק טבעי באפייה במקום סוכר – הוא יעבוד נפלא בעוגיות, עוגות, מאפינס ועוד.

אם הגעתם עד לכאן, בטח יש לכם כמה שאלות לגבי ההכנה והשימוש בממרח התמרים הזה. בואו נענה על חלק מהן:

האם חייבים להשרות את התמרים? אי אפשר פשוט לבלנדר אותם? ההשריה מאוד חשובה כדי לרכך את התמרים ולאפשר להם להפוך למרקם חלק בקלות. בלי זה, הממרח עלול להיות גושי וקשה למריחה. תאמינו לי שהציפייה משתלמת!

אם אין לנו מעבד מזון, איך מכינים את הממרח? אם יש לכם בלנדר רגיל, זה בהחלט יכול לעבוד, רק תצטרכו להפסיק כמה פעמים כדי לגרד את הדפנות. במקרה הצורך, אפשר גם לרסק את התמרים בעזרת מזלג או מועך תפוחי אדמה, פשוט ייקח קצת יותר זמן.

כמה זמן הממרח שומר במקרר? אם אתם מעבירים אותו לצנצנת זכוכית נקייה עם מכסה הדוק, הוא צריך להישמר טוב במקרר עד שבועיים בערך. רק וודאו שאתם משתמשים בכלי נקי בכל פעם שאתם טובלים בו כדי למנוע זיהום.

אני לא אוהבת וניל, אפשר בלי? ברור! הוניל הוא רק לטעם נוסף וניחוח אבל לא חובה. אם יש לכם חששות לגבי אלרגיות או סתם לא אוהבים, אל תוסיפו וזה עדיין יהיה מעולה.

האם ילדים יכולים לאכול את הממרח? בהחלט כן. הוא מתאים מעל גיל שנה (או מתי שתינוקות מתחילים לאכול מוצקים). הממרח יכול להיות תוספת מזינה ובריאה לארוחות ולהוות תחליף מצוין לממרחי שוקולד או ממתקים עתירי סוכר. רק שימו לב שהתמרים לא היו עם חרצנים לפני הבלנדר!

יש תחליף בריא לתמרים בממרח הזה? אם מסיבה כלשהי אתם לא יכולים או לא רוצים להשתמש בתמרים, אפשר להכין ממרח דומה מצימוקים, משזיפים מיובשים או מכל פרי מיובש אחר שאתם אוהבים. פשוט תצטרכו להתאים את כמויות הנוזלים.

אני לא מצליחה להשיג תמרים מג'הול טריים, מה אפשר לעשות? אם אין לכם גישה לתמרים מג'הול טריים, תוכלו להשתמש בכל תמר איכותי אחר שאתם מוצאים – דגלים, חלאווי, ברהי וכו'. העיקר שהם יהיו רכים, לחים ומתוקים. במקרה הצורך, השרו אותם טיפה יותר זמן.

האם אפשר להקפיא את הממרח? תיאורטית כן, הוא יישמר במקפיא כמה חודשים בכלי אטום. אבל הקפאה עלולה לפגום במרקם שלו וליצור גבישי קרח. אני ממליצה להכין אותו רענן מדי פעם לתוצאות הכי טובות.

אילו שימושים מיוחדים אתם ממליצים לממרח חוץ ממריחה על לחם? הוא מדהים כתוספת לעוגות גבינה או קינוחי כוסות, כמילוי לעוגיות או תמרים ממולאים, כרוטב על גלידה או פירות, בתור דיפ מתוק לפירות חתוכים ועוד… תנו לדמיון שלכם להשתולל!

איך אפשר לשדרג את הממרח עם טעמים אחרים? השמיים הם הגבול! נסו להוסיף תבלינים כמו קינמון, הל, ג'ינג'ר או אפילו צ'ילי אם אתם אוהבים מתוק-חריף. אפשר גם לערבב פנימה חמאת בוטנים או טחינה, אבקת קקאו או קפה נמס, תמציות הדרים או פירות יער… איך שבא לכם!

מקווה שהמתכון המיוחד הזה סיקרן אתכם מספיק כדי לנסות להכין אותו! תאמינו לי שהוא יכבוש את הלב (והקיבה) שלכם מהר מאוד. הכי כיף להכין ממרח כזה ולארח איתו – כולם תמיד מופתעים מהטעם וממש לא מאמינים כמה הוא קל להכנה. ואל תשמרו את זה בסוד – תשתפו את המתכון עם כולם ותפיצו את הבשורה! יאללה, רוצו למטבח להכין קצת אהבה מתוקה ומרוכזת בצנצנת. תהנו ותספרו לי איך יצא!

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות