חיפוש

אושר כוסמת: תענוג ארוז בחומרים מזינים

כוסמת

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

 

היום, אנחנו צוללים לתוך העולם המופלא של הכוסמת  מעצמת תזונה שמקורה במרכז אסיה. 

כוסמת צברה פופולריות בזכות הטעם הארצי שלה, אופייה נטול גלוטן ואוצר של יתרונות בריאותיים. אז, התכוננו לחגיגת כוסמת שתגרום לבלוטות הטעם שלכם לעשות את הריקוד המשמח!

רשימת רכיבים:

 2 כוסות גריסי כוסמת

 4 כוסות מים

 1 כפית מלח

 2 כפות שמן זית

 תוספות אופציונליות: ירקות צלויים, פטריות מוקפצות, גבינת פטה, ביצה עלומה

הוראות הכנה:

  1. לשטוף ולהשרות: התחל בשטיפה טובה לגריסי הכוסמת שלך תחת מים קרים. לאחר מכן, השרו אותם במים למשך כ20-30 דקות. זה עוזר להסיר כל מרירות ומשפר את המרקם.
  2. להרתיח, בייבי, להרתיח: בסיר להביא 4 כוסות מים לרתיחה מתגלגלת. הוסף כפית מלח למים הרותחים, נותן לו דחיפה של טעם. זורקים פנימה את גריסי הכוסמת המושרים, מנמיכים את האש לבינונית ונותנים לזה להתבשל במשך 10-12 דקות. אתה רוצה שהם יהיו רכים אבל עם קצת נשיכה.
  3. ניקוז ורוך: לאחר שהכוסמת מבושלת לשלמות, מסננים את עודפי המים. נותנים לו רווך טוב עם מזלג כדי להפריד את הגרגירים. מטפטפים פנימה כמה כפות שמן זית, מבטיחים מרקם קטיפתי.
  4. להיות יצירתיים עם תוספות: עכשיו מגיע החלק המהנה-  לעלות את רמת יצירת המופת של הכוסמת שלכם. ירקות צלויים, בשר, פטריות מוקפצות, פטה מפוררת או ביצה עלומה בצורה מושלמת  האפשרויות הן אינסופיות. תן לבלוטות הטעם שלך להדריך אתכם.

 

יתרונות תזונתיים:

  • כוסמת היא מעצמה תזונתית, המתגאה ברמות גבוהות של סיבים, חלבון וחומרי תזונה חיוניים כמו מנגן, מגנזיום וויטמינים מקבוצת B. 
  • זהו גם מקור פנטסטי לנוגדי חמצון ונקשר לשיפור בריאות הלב ושליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם.

כמות וזמן:

המתכון הזה מניב כ-4 מנות, מה שהופך אותו מושלם לארוחה משפחתית נעימה או לשאריות מענגות. זמן ההכנה מגיע בסביבות 30-40 דקות, כולל השרייה.

רמת קושי:

אל תפחדו, הרפתקת הכוסמת הזו נטועה היטב בקטגוריית הקל.

אפשרויות חלופיות:

לחברים שומרי הכשרות שלנו, פשוט ודאו שכל המרכיבים עומדים בהנחיות התזונתיות שלכם. בחרו בכוסמת ותוספות עם תעודת כשרות שמתאימות להעדפותיכם.

טיפים לשלמות:

  • התנסו עם תוספות שונות כדי לשמור על דברים מרגשים. פרוסות אבוקדו, בייקון פריך או טפטוף טחינה  יכולים להעלות את הכוסמת שלכם לגבהים חדשים.
  • הוסיפו קורט מיץ לימון לשמן הזית לבעיטה חזקה.
  • מבשלים את הכוסמת אל דנטה לחוויה משנית יותר.
  •  אל תשכחו לשחק עם עשבי תיבול ותבלינים. פטרוזיליה טרייה, עירית או פיזור פפריקה מעושנת יכולים להוסיף פרץ של טעם.

הנה לכם  אקסטרווגנזה כוסמת שהיא מזינה כמו שהיא טעימה. אז, תפסו את הסינר והתכוננו לסנוור את בלוטות הטעם שלכם עם מתכון הכוסמת הפשוט אך הסנסציוני הזה!

 

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות