חיפוש

מתכון ניוקי בטטה כמו באיטליה

ניוקי בטטה מתכון כמו באיטליה

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

4/5 - למתכון דירוג של 1 חובבי בישול

ניוקי בטטה הוא מנה מפנקת ומנחמת בהשראת המטבח האיטלקי. ניוקי, סוג של פסטה, מכינים לרוב מתפוחי אדמה, קמח, וביצים. אולם, הגרסה הזו מעשירה את המתכון המסורתי באמצעות הטעם המתוק והצבע הכתמתם של הבטטה, מה שנותן לה טוויסט מרענן וטעים.

ההיסטוריה של הניוקי מתחילה בתקופת הרומאים העתיקה, והיא התפתחה לאורך מאות שנים והפכה לחלק בלתי נפרד מהמטבח האיטלקי. הוספת הבטטה למתכון המסורתי תורמת לטעים מיוחד ועשיר, ויוצרת ארוחה מפנקת וטעימה במיוחד.
לפעמים אנשים חושבים שלהכין ניוקי זה מאוד מסובך, אבל להכין ניוקי זה כלכך פשוט וקל ובמתכון זה הוצאנו את כל המרכיבים האחרים שבדרך כלל מוסיפים לניוקי בטטה ויצרנו מתכון פשוט של 3 מרכיבים בלבד,בטטה,קמח ומלח זה כל הסיפור.
אם אתם מחפשים ארוחת ערב טבעונית פשוטה עם 3 מרכיבים בלבד, אז הגעתם למקום הנכון ,קבלו מתכון מעלף לניוקי בטטה מושלם.

איך להכין ניוקי בטטה  פשוט עם שלושה מרכיבים

אז זה מה שתצטרכו לעשות : אופים את הבטטה עד שהיא מוכנה ורכה ואז שמים בצד עד אשר הבטטות מתקררות ואפשר לאחוז אותם בידיים ואז מועכים את הבטטות לתוך התערובת של הקמח והמלח, את הבטטות ניתן למעוך בעזרת מזלג או מועך תפוחי אדמה, הכי חשוב לרסק את הבטטה היטב ושלא ישארו גושים. ואז בעזרת הידיים לשים עד שמתקבל כדור בצק אחיד

לאחר מכן חותכים את הבצק ל-4 חלקים וכל חלק חותכים ל-2 כך שמתקבל 8 חלקים שווים ואז מגלגלים על חתיכה למעין נקניק ארוך ואז חותכים לחתיכות בגודל של ניוקי את העיצוב הסופי של הניוקי אפשר לעשות בעזרת מעיכה קלה עם מזלג או לקנות מתקן מיוחד שניתן לעשות בו את צורת הניוקי המסורתית,מומלץ לצפות הניוקי בקמח אבל לא חובה.החריצים אגב בניוקי גורמים לכך שהרוטב יחדור לניוקי בטטה יותר בקלות ויוסיף את טעם הרוטב לניוקי.

עכשיו מגיעים לשלב האחרון בתהליך של בישול הניוקי,ניתן לבשל מיידית במים רותחים עם מעט מלח ומוציאים את הניוקי שהם צפים למעלה בעזרת כף מחוררת או שניתן לשמור את הניקי לפני הבישול במקרר או במקפיא רק חשוב לכסות היטב.מומלץ לעשות כמות גדולה ולהקפיא ואז בשניות היתן להכין ארוחת ערב בהמשך.

אז כפי שכבר הבנתם זה כלכך פשוט להכין ניוקי בטטה אפשר להכין אותם ברוטב עגבניות או להקפיץ אותם עם חמאה ומעט מאוד מרווה( יש להזהר ולשים כמות קטנה מאוד של מרווה,למרווה יש טעם מאוד דומיננטי וחזק, אז לשים ממש קצת) או שפשוט להקפיץ ברוטב שמנת פטריות,לא חשוב איזה רוטב תבחרו הניוקי האלו פשוט מושלמים.

 

מצרכים להכנת ניוקי בטטה

2.5 כוסות קמח
2 בטטות בינוניות
2 כפיות מלח

ניוקי בטטה ברוטב פטריות

אופן הכנת ניוקי בטטה:

1. מחממים את התנור ל-200מעלות . מחוררים כמה חורים בבטטות בעזרת מזלג, ולאחר מכן אופים אותן במשך 40-50 דקות או עד שהבטטות מתרככות. הבטטות מוכנות כאשר מזלג נכנס בקלות למרכז הבטטה. הניחו את הבטטות האפויות בצד כדי להתקרר מספיק כדי שתוכל לעבוד איתם בידיים.
2. מערבבים את המלח ו-2 כוסות הקמח. מקמחים משטח עבודה ויוצקים את תערובת הקמח על המשטח. יוצרים גומה באמצע הקמח.
3. לאחר שהבטטות התקררו, מסירים את הקליפה ומועכים את הבטטות לתוך תערובת הקמח והמלח.
4. מתחילים ללוש את הבטטות ותערובת הקמח, אם הבצק דביק ניתן להוסיף מעט קמח עד אשר מתקבל בצק אחיד ויפה. אם הבטטות שהתמשתן בהן גדולות יותר יכול להיות שתצטרכו להוסיף עוד קמח.
5. יוצרים כדור מהבצק וחותכים ל-8 חלקים שווים (שוב מומלץ לחתוך ל-4 ואז כל חלק ל-2 ואז מתקבלים 8 חלקים שווים),יוצרים נקניק ארוך מכל חתיכה ואז חותכים בגודל של ניוקי,מומלץ לזרוק את הניוקי לתוך קמח כדי לוודא הניוקי יבש ולא דביק בשוליים לאחר החיתוך של הניוקי.
6. יוצרים חריצים בניוקי בעזרת מזלג,ניתן לשמור את הניוקי עד 3 ימים במקרר ולהקפיא עד חודש או פשוט לבשל מדיד כמו פסטה במים מומלחים, מבשלים עד שהניוקי צף למעלה ואז לתת לו עוד 30 שניות של רתיחה ואז מוציאים בעזרת כף מחוררת.
7. לבשל עם הרוטב האהוב עליכם.

מתכונים שאולי תרצו להכין
שניצל תירס נדיר עם תפוח אדמה
לביבות תפוחי אדמה משגעות 10 דקות
קבב טורקי אמיתי מתכון מושלם

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות