חיפוש

עוגת שוקולד עסיסית לזכרו של עדי ליאון שנפל בעזה

עוגת שוקולד עדי ליאון

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

3/5 - למתכון דירוג של 2 חובבי בישול

עוגת שוקולד לזכרו של עדי ליאון שנפל בעזה

עדי לא היה חובב מוצהר של עוגות, אך הייתה עוגה אחת שהוא תמיד אהב, והיא כונתה "עוגת עדי" על ידי כל מכריו.
עדי התאפיין בחיוך כובש שניתן היה להבחין בו ממרחק. הוא היה ידוע באנרגיות החיוביות והשמחה שהפיץ בכל מקום אליו הגיע, משפר את מצב הרוח של כל מי שפגש. הוא אהב מאוד מוזיקה והיה מלחין טרקים באולפן הביתי שלו והקליט בכל הזדמנות. שירת בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפצע במהלך שירותו אך בחר לחזור לשורות הצבא מתוך אהבה למדינה ולצבא.
עדי נפל בקרב בעזה ב-31.10.2023, בגיל 21, משאיר אחריו הורים ושתי אחיות.
לפני שנפל השאיר עדי מכתב שהפך להיות הצוואה שלו ולהלן המכתב:
"לא האמנתי שאני אצטרך לכתוב דבר כזה בחיים. ניסיתי לדחות ולדחות אבל הודיעו לנו שמחר נכנסים לעזה ויש מצב שלא נחזור ויש לי כמה דברים שאני חייב שתדעו לפני שזה נגמר
אבא ואמא היקרים, למרות שאני לא מראה לכם הרבה אהבה ולא מקדיש לכם הרבה זמן, תדעו שאני מעריך אתכם כל כך. תמיד דאגתם שיהיה לנו הכל ולא יחסר כלום ועבדתם קשה מאוד בשביל זה. חינכתם אותנו בצורה מדהימה.
בסופו של דבר המשפחה זה הכל. אתם תמיד קיבלתם אותי כמו שאני. אתם כל עולמי.
בתקופה האחרונה לא הייתי כמעט בבית, וגם כשהייתי לא באמת הייתי, אני כל כך מצטער על זה, שלא הקדשתי יותר זמן למשפחה ורק חיפשתי לבלות. בסופו של דבר המשפחה זה הכל, ואתם תמיד קיבלתם אותי כמו שאני. אתם כל עולמי.
עדי גם כותב מילים רבות לאחיותיו – זוהר ואורי.
מכתב עדי ליאון

לזוהר הוא כותב על ילדותם המשותפת ואת כל הכייף שעשו ביחד ואת החברות האמיצה שהייתה ביניהם ואת הקירבה ,להלן כמה מהמילים שכתב לזוהר אחותו "עכשיו כבר התבגרנו וכל אחד עסוק בשלו,אני כל כך מתגעגע לילדות איתך, עכשיו את האחות הבכורה,זאת משימה קשה אבל אני בטוח שתעמדי בה כי כזאת את. אחראית, חכמה, דואגת. יש שיגידו "האחות המוצלחת". אני כל כך אוהב אותך וחשוב לי שתזכרי את זה, חבל שאני לא אוכל לומר לך את זה פנים אל פנים".
לאורי אחותו הקטנה הוא כותב "אני לא חושב שאלוהים יכול לברוא דבר חמוד ומושלם כמוך,אני כותב את זה אחרי שבועיים שלא ראיתי אותך, וזה מרגיש כמו נצח, הלוואי ויכולתי לחבק אותך עוד פעם אחת אחרונה"
אני לא יודע איך ילדה בגילך אמורה לקרוא דבר כזה ואיך תקבלי את זה, אבל תזכרי תמיד שאני אוהב אותך ומתגעגע,ואם תרצי את יכולה לדבר איתי במחשבות, אני אקשיב לך גם מלמעלה.
לחבריו הוא כותב: אני לא יכול לכתוב לכולם כי באמת יצא לי להכיר המון אנשים במהלך חיי, אבל בכל זאת חשוב לי לומר לכם תודה על כל הרגעים והחוויות שנתתם לי. משפחת ליאון ומשפחת פרלברג, תמיד הרגשתי בבית איתכם. האווירה הביתית והחמה, הנתינה, ההומור. תמיד היתה לי תחושה שיש בי קצת מכל אחד ואחת מכם. תודה לכם על הכל. באמת אני אוהב אתכם ומצטער על כל ארוחה משפחתית או אירוע שלא הגעתי, כי אני יודע שפספסתי חוויות ואנשים מדהימים.
לחברים ולחברות הטובים, באמת שיש לנו כל כך הרבה חוויות יחד שאני לא יכול בכלל להתחיל לפרט. תודה שתמיד הייתם שם בשבילי ובניתם לי ילדות מדהימה. מקווה שתחגגו כמו שתכננו שנעשה כשאני אחזור ושתספרו לילדים שלכם על כל הרגעים והחוויות שגם אני הייתי שותף להם.
למרות הסיכון הרב. "אני יוצא למלחמה הזאת בידיעה שאני לא בטוח חוזר, אבל אני מאמין בלב שלם במה שאני עושה. אין לנו ארץ אחרת ועכשיו תורי להגן עליה ולנקום את נקמתם של כל האזרחים והחיילים, התינוקות, הזקנים ובכל הנשים שהיו פשוט חסרי אונים מול התופת של חמאס. זה החינוך שנתנו לי הורי, בזה אני מאמין. מקווה שתזכרו אותי".
שתפו את המתכון לזכרו של עדי ליאון שהקריב את חייו למען הגנה על המולדת.
התמונות באדיבות המשפחה ועמותת "מתכון עם זיכרון"

עדי ליאון
תמונה באדיבות המשפחה

מצרכים להכנת עוגת השוקולד של עדי

לעוגה:
– 4 ביצים
– מיכל שמנת מתוקה
– כוס שמן
– כוס אבקת שוקולית
– ¾ כוס סוכר
– כוס וחצי קמח תופח
– שקית אבקת אפיה

לציפוי:
חצי מיכל שמנת מתוקה
חצי חבילת שוקולד מריר חתוך לקוביות
אופן הכנה מופיע בהמשך.

מתכונים שאולי תרצו להכין:
סופגניות כמו בקונדיטוריה מתכון של קונדיטור
כרובית מצופה בטמפורה מתכון היסטרי
עלי סיגר של סבתא מתכון קל

עוגת השוקולד של עדי ליאון – סרטון של שירן מתתיהו

אופן הכנה:

להכנת העוגה:
1. ערבבו את כל החומרים יחד עד שתקבלו עיסה אחידה.
2. העבירו את התערובת לתבנית משומנת ואפו בחום של 160 מעלות במשך 50 דקות, או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא נקי.

להכנת הציפוי:

3.את קוביות השוקולד שימו בקערה.
4. הוסיפו חצי מיכל שמנת מתוקה והמיסו במיקרוגל למשך דקה.
5. ערבבו היטב עד לקבלת מרקם חלק, ושפכו מעל העוגה.

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות