Search

לחם קוטג' ושיבולת שועל שיגרום לכם להתמכר ולשכוח מלחמים אחרים!

לחם קוטג'

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

רגע, מה הולך פה? לחם עם קוטג'? ועוד עם שיבולת שועל? אולי נשמע לכם מוזר, אבל תאמינו לי – ברגע שתטעמו פרוסה אחת מהלחם המדהים הזה, אתם פשוט תשכחו מכל הלחמים האחרים. הוא פשוט ברמה אחרת – בריא, מפנק וכל כך טעים שתרצו להכין אותו שוב ושוב. קבלו מתכון קל ומנצח ללחם שיהפוך לכם את ארוחת הבוקר או הצהריים לחגיגה אמיתית!

זמן הכנת הלחם

  • זמן הכנה אקטיבי: כ-15 דקות
  • זמן אפיה: כ-50 דקות
  • סה"כ זמן: כשעה וחצי עם התפחה

רמת קושי: קל מאוד מספיק לשני כיכרות לחם בגודל בינוני

האמת? המתכון הזה נולד במקרה, כשהייתי צריכה להכין משהו מהיר וקל לארוחת בוקר עם חברים. לא היה לי זמן ללוש ולהתפיח בצק כמו שצריך, אבל כן היה לי חבילת קוטג' במקרר. אז חשבתי – למה לא? קצת קמח, קצת שיבולת שועל, תבלינים, ויצא לחם מדהים שכולם ביקשו את המתכון שלו. הוא פשוט מושלם לכל מטרה – לכריכים, לטוסטים או סתם ככה לנשנוש.

מצרכים מנצחים ללחם מיוחד במינו

  • 500 גרם קוטג' לא גרוס
  • 2 ביצים
  • 1 וחצי כוסות קמח לבן או מלא
  • כוס שיבולת שועל
  • 2 כפיות אבקת אפייה
  • 1 כפית סודה לשתייה
  • 1 כפית מלח
  • 1 כפית סוכר
  • 1 כף שמן קנולה או שמן זית

רוצים טוויסט? נסו להוסיף לבצק תוספות כמו עשבי תיבול, זיתים קצוצים, בצל ירוק או גבינות אחרות כמו צ'דר או פרמזן. הדמיון הוא הגבול!

לגרסה ללא גלוטן – החליפו את הקמח ושיבולת השועל בכוסמת, דוחן, קינואה או כל קמח ללא גלוטן שאתם אוהבים.

השלבים להכנת הלחם הכי מיוחד שתכירו

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים 2 תבניות לחם.
  2. בקערה גדולה מערבבים את כל החומרים היבשים – קמח, שיבולת שועל, אבקת אפייה, סודה, מלח וסוכר.
  3. בקערה נפרדת מערבבים את הביצים, הקוטג' והשמן עד לתערובת אחידה.
  4. מוסיפים את תערובת הקוטג' לקערת החומרים היבשים ומערבבים לבלילה אחידה.
  5. מחלקים את הבלילה באופן שווה בין 2 תבניות הלחם.
  6. אופים בתנור כ-50 דקות או עד שהלחם מזהיב ויוצא נקי כשמכניסים קיסם.
  7. מוציאים מהתנור, נותנים ללחמים להצטנן מעט ומגישים חם.

מה שהכי אהבתי זה שהלחם הזה לא רק טעים אלא גם סופר מזין ובריא:

  • הקוטג' מספק חלבון איכותי שתומך בשרירים ובמערכת החיסון
  • שיבולת השועל עשירה בסיבים תזונתיים שמסייעים לעיכול ולתחושת שובע
  • יש בו גם ויטמינים ומינרלים חשובים כמו סידן, ברזל ואשלגן
  • השמן מוסיף שומן בריא שעוזר בספיגת ויטמינים ובריאות העור

לשדרג, להגוון, לשנות – כל מה שמתחשק!

בכל פעם שתכינו את הלחם הזה תוכלו לגוון ולהמציא משהו חדש. למשל:

  • הוסיפו פירות יבשים כמו צימוקים, חמוציות או משמשים לגרסה מתוקה
  • פזרו על הלחם גרעינים ואגוזים לפני האפייה כמו שקדים, גרעיני דלעת או פשתן
  • שדרגו עם תבלינים שאתם אוהבים כמו אורגנו, בזיליקום או פפריקה מעושנת
  • מלאו את הלחם בממרחים כמו ריבה, גבינה או חמאת בוטנים

אז מה אתם אומרים? בא לכם לנסות משהו חדש ולהפתיע את כולם? כל מה שצריך זה חבילת קוטג', קצת קמח ושיבולת שועל והופ – יש לכם לחמים נהדרים שכולם יתלהבו מהם. ומי יודע, אולי מעכשיו תעדיפו אותם על פני כל לחם אחר?

שאלות ותשובות להצלחה מובטחת

האם אפשר להשתמש בקוטג' דל שומן או לייט במקום רגיל? בהחלט! כל סוג של קוטג' שאתם אוהבים יתאים, גם אם הוא מופחת שומן או מועשר בסידן. פשוט שימו לב שהמרקם והלחות שלו דומים לקוטג' הרגיל.

אני יכולה להקפיא את הלחמים? כן, הלחם הזה מצוין להקפאה. פשוט תני לו להתקרר לגמרי, עטפי אותו היטב בניילון נצמד ושמרי בשקית אטומה במקפיא. כשבא לך, הפשירי בטמפרטורת החדר או חממי מעט בטוסטר.

מה קורה אם אין לי שיבולת שועל? תוכלו להחליף אותה בכל דגן אחר שיש לכם כמו קוואקר, גריסי פנינה או אפילו קורנפלקס מפורר. מה שחשוב זה השילוב של קמח ודגנים שנותן מרקם כל כך מיוחד ללחם.

כמה זמן הלחמים שומרים טריות? בקופסה אטומה ובמקום קריר הם יכולים להחזיק עד שבוע. אבל אם אתם כמוני, סביר להניח שהם ייגמרו הרבה לפני… הם פשוט טעימים מכדי שיישארו הרבה זמן!

יש תחליף לקוטג' לגרסה טבעונית? בהחלט! תוכלו להכין "קוטג'" על בסיס סויה או שקדים. פשוט טחנו אותם עד שיהיו כמו גבינה, הוסיפו מעט מיץ לימון ומלח וקיבלתם תחליף מעולה לקוטג'.

כיכר אחת לא תספיק לי, אפשר להכפיל את המתכון? כמובן, המתכון הזה מצוין להכפלה ושילוש. רק תשמרו על היחסים של המרכיבים ותשתמשו בתבניות תואמות כדי שהלחמים יתפחו ויאפו באופן שווה.

הלחם שלי לא התפח כמו שצריך, מה עושים? קודם כל בדקו את תוקף אבקת האפיה והסודה. אם הן ישנות או לא אקטיביות מספיק, הלחם עלול להיות שטוח. וודאו גם שהתנור אכן בטמפרטורה הנכונה ושלא פתחתם אותו הרבה תוך כדי האפייה.

אני רוצה לקשט את הלחם, מה מומלץ? יש אין סוף רעיונות לקישוט! אפשר לפזר שומשום, פרג או קינמון מעל הבצק לפני האפייה, לחתוך חריצים עם סכין או להברישה ביצה טרופה עם מעט חלב כדי לקבל ציפוי מבריק. בכל מקרה זה יראה (וייטעם) מעולה.

מה הכי טוב למרוח על פרוסות הלחם? לטעמי, כמעט הכל הולך עם הלחם הנפלא הזה. חמאה, ריבה, דבש, גבינת שמנת, טחינה, סלסת עגבניות, פסטו, גבינה צהובה, חביתה… תנו לדמיון שלכם להשתולל ותגלו מה אתם הכי אוהבים.

המתכון מתאים גם לילדים קטנים? ילדים בדרך כלל מתים על הלחם הזה! הוא רך, לא יבש מדי ויש לו טעם עדין וקצת מתקתק שמושך אותם. אפשר לחתוך אותו גם לצורות משעשעות כמו עיגול או לב כדי שיהיה יותר כיף לאכול.

העיקר תהנו מכל שלב ושלב בהכנה. הלחם הזה הוא כל כך פשוט אבל מרגיש מפנק ומיוחד, מהניחוחות המטריפים שמציפים את הבית בזמן האפייה, ועד הביס הראשון בפרוסה חמימה ופריכה. כל פעם מחדש אני מתפעלת מהטעם המושלם שלו ומהמחמאות שאני מקבלת מהאורחים!

אז מה אתם מחכים? רוצו למטבח, תערבבו קצת קוטג' עם קמח, ותוך שעה קלילה יש לכם מטעמים שיעשו לכם את היום. ואם כבר מכינים, אז תכינו כמות כפולה כי הלחמים האלה נגמרים תוך שניות, מבטיחה לכם.

קדימה, לעבודה! ותנו לי לדעת בתגובות איך יצא לכם ומה אתם חושבים. אני כל כך סקרנית לשמוע! וכמובן, אל תשכחו לשתף את ההצלחה שלכם עם כולם – חברים, שכנים ובני משפחה. ככה כולנו ביחד נפיץ את אהבת הלחם הביתי בעולם. פשוט תיהנו מכל רגע, וזכרו שבאפייה, כמו בחיים, הכי חשוב זה האהבה שמכניסים לזה. אז אפו הרבה, חלקו באהבה ותיהנו מכל ביס!

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות