Search

עוגיות בראוניז אגדיות ללא חמאה ללקק ת'אצבעות!

עוגיות ברואניז ללא חמאה

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

3.2/5 - למתכון דירוג של 6 חובבי בישול

הבראוניז הללו פשוט אגדיים! בלי שום הגזמה, מדובר בבראוניז הכי טעימים שתכינו בחיים שלכם. יש להם מרקם אוורירי ונימוח שפשוט נמס בפה, ויחד עם זאת הם סופר שוקולדיים וממכרים בטירוף. אנחנו ממליצים לכם בחום להכין אותם לאלתר – לא תתחרטו!

זמן הכנה: 40 דקות. רמת קושי: קלה. כמות מנות: 16 עוגיות.

  • זמן הכנה פעיל: 10 דקות
  • זמן אפייה: 30 דקות

מרכיבים לבראוניז המשגעים

כולנו מכירים את הבראוניז הקלאסיים, אבל הפעם החלטנו ללכת על משהו קצת יותר מיוחד ומפתיע – בראוניז שוקולד ללא חמאה! אל דאגה, הטעם והמרקם נשארים מושלמים גם בלעדיה.

הסוד טמון בשילוב של מספר מרכיבים שמחליפים נהדר את החמאה ונותנים לבראוניז מרקם קרמי ואוורירי במיוחד. בנוסף, השימוש בקקאו איכותי ושוקולד מריר מבטיח עוצמת טעם מקסימלית.

והמרכיבים הם:

  • 200 גרם שוקולד מריר איכותי
  • 3/4 כוס (150 גרם) סוכר
  • 2 ביצים גדולות
  • 1/2 כוס (120 מ"ל) שמן קנולה או שמן קוקוס מומס
  • 3/4 כוס (90 גרם) קמח לבן
  • 1/4 כוס (25 גרם) אבקת קקאו איכותית
  • 1/2 כפית אבקת אפיה
  • 1/4 כפית מלח

אפשר בהחלט להפוך את המתכון לטבעוני על ידי החלפת הביצים ב-2 כפות זרעי צ'יה טחונים מעורבבים עם 6 כפות מים. פשוט תנו לתערובת לנוח כ-10 דקות לפני השימוש עד שהיא מסמיכה.

גרסה נוספת ומפתיעה היא להחליף חצי מכמות הקמח בקמח כוסמין מלא לתוספת מרקם מעניינת וערך תזונתי.

הוראות ההכנה של הבראוניז המדהימים

לפני שנתחיל, אני רוצה לשתף אתכם בסיפור אישי קצר. כשהייתי ילדה, אמא שלי נהגה להכין בראוניז ביתיים בכל סופ"ש. הריח של השוקולד היה מציף את הבית וגורם לי להתרגש כל פעם מחדש.

היום, שנים אחר כך, אני עדיין מתרגשת בכל פעם שאני נכנסת למטבח ומתחילה להכין בראוניז. אין כמו הריח והטעם של בראוניז טריים מהתנור שמחזירים אותי ישר לילדות.

ועכשיו, בואו נצלול היישר אל תוך המתכון ונתחיל ליצור קסמים שוקולדיים:

  1. חממו תנור ל-180 מעלות. שמנו תבנית אפייה בגודל 20*20 ס"מ בנייר אפייה והניחו בצד.
  2. שברו את השוקולד לקוביות קטנות ושימו בקערה. הניחו בתנור המיקרוגל וחממו ב-3 פעימות של 20 שניות כל אחת, תוך ערבוב בין לבין, עד להמסה מלאה. שימו בצד להצטננות קלה.
  3. בקערה נפרדת, ערבבו היטב את הביצים והסוכר עם מטרפה ידנית עד לקבלת תערובת אחידה ותפוחה.
  4. הוסיפו בהדרגה את השמן והשוקולד המומס לקערת הביצים תוך ערבוב מתמיד.
  5. בקערה נוספת, נפו את הקמח, הקקאו, אבקת האפיה והמלח. הוסיפו בהדרגה לתערובת הרטובה ושלבו בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה.
  6. העבירו את הבלילה לתבנית המרופדת ויישרו את פני השטח בעזרת מרית.
  7. אפו בתנור החם כ-25-30 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא עם פירורים לחים מעט.
  8. הוציאו מהתנור והניחו להצטנן לחלוטין לפני חיתוך לריבועים.

הבראוניז האלה לא רק טעימים בטירוף, אלא גם בריאים יותר מהמתכון המקורי! הנה כמה מהיתרונות שלהם:

יתרונות תזונתיים

  • דלי שומן רווי בזכות ההחלפה של החמאה בשמן צמחי בריא יותר
  • עשירים בנוגדי חמצון מהשוקולד האיכותי והקקאו
  • מכילים פחות קלוריות וסוכר מהמתכון הקלאסי
  • ניתן להכין אותם כטבעוניים וללא גלוטן בקלות

עכשיו, כמה רעיונות לשדרוג של הבראוניז כדי להפוך אותם למשהו מיוחד אפילו יותר: ניתן להמיס שוקולד לבן ולהזליף מעל הבראוניז בסיום האפייה לאפקט שיש מדהים. אפשר גם לשבץ קוביות פאדג' בתוך הבלילה או לפזר אגוזים קצוצים. ואם רוצים להוסיף מרקם פריך – כמה שבבי קרמל מלוחים או קוביות חמאת בוטנים קפואות יעבדו מצויין!

עוד דבר שאני ממש אוהבת לעשות זה להגיש את הבראוניז עם כדור גלידת וניל בצד. החיבור של המרקם החם והרך עם הקרירות של הגלידה פשוט מושלם והטעמים ממש משלימים אחד את השני.

שאלות ותשובות על הכנת בראוניז ללא חמאה

איך אדע מתי הבראוניז מוכנים? הסימן העיקרי יהיה כאשר שולי הבראוניז יתחילו להינתק קלות מדפנות התבנית והמרכז יהיה קפוץ אבל לא יבש לגמרי. כשתנעצו קיסם באמצע הוא אמור לצאת עם פירורים לחים מעט אבל לא עם בלילה נוזלית. זה סימן שהבראוניז הגיעו לנקודה המושלמת של פאדג'יות מבפנים.

מה קורה אם אין לי תבנית מרובעת בגודל המתאים? אין שום בעיה! ניתן להשתמש בכל תבנית שיש לכם, רצוי מלבנית כמו של לזניה. פשוט שימו לב שגודל התבנית ועובי הבראוניז ישפיעו על זמן האפייה, אז פשוט תבדקו את המוכנות בעזרת הסימנים שדיברנו עליהם קודם.

האם ניתן להקפיא את הבראוניז? בהחלט! הבראוניז האלה נשמרים מצויין גם במקפיא. פשוט חתכו אותם לריבועים, עטפו כל אחד בנפרד בניילון נצמד ושימו בתוך קופסה אטומה במקפיא. ככה תמיד תוכלו ליהנות מבראוניז טריים בכל רגע שתחשק לכם.

מה אפשר להגיש עם הבראוניז? האפשרויות הן אינסופיות! מלבד הגלידה שציינתי מקודם, הבראוניז האלה מעולים כבסיס לקינוחים אישיים עם רוטב פירות, קצפת או אפילו רוטב שוקולד חם. הם גם מגניבים בטירוף בתור שכבה בתוך משקה שוקולטה או מילקשייק.

איך אאחסן את הבראוניז אחרי האפייה? לאחר שהבראוניז התקררו לגמרי, שמרו אותם באריזה אטומה או מכוסים היטב בניילון נצמד בטמפרטורת החדר למשך 3-4 ימים. תתפלאו, אבל המרקם של הבראוניז אפילו משתפר לאחר יום-יומיים! אבל אם אתם כמוני, סביר להניח שהם ייגמרו עוד הרבה לפני.

אני מקווה שהמתכון הזה ריגש אתכם והכניס לכם חשק להתחיל לאפות עכשיו! אני יודעת שהבראוניז האלה יכבשו את הלב (והבטן) של כל מי שיטעם אותם ושתרצו להכין אותם שוב ושוב.

אז קדימה, תפתיעו את כל הסובבים אתכם עם קינוח על-זמני שיגרום להם להתמוגג מאושר. אם אהבתם את המתכון, אל תשכחו לשתף אותו עם כל החברים שלכם – תפיצו את האהבה ותיתנו לכולם ליהנות מהבראוניז המשגעים והממכרים האלה!

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות