Search

פנקייקים אגדיים לתינוקות שיגרמו להם להתמכר!

פנקייק לתינוקות

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

יש משהו קסום ומיוחד בפנקייקים ביתיים חמים וטריים, במיוחד כשהם מוכנים באהבה ובקפידה עבור הקטנטנים שלנו. אם גם אתם רוצים לפנק את התינוק שלכם במטעמים מפנקים ומזינים, יש לנו בשבילכם את המתכון המנצח לפנקייקים שהם פשוט חלום: רכים, אווריריים ועם טעם שמימי שיגרום לכל תינוק להשתגע!

הפנקייקים האלה הם לא רק טעימים בטירוף, הם גם עשירים בערכים תזונתיים שחשובים כל כך להתפתחות ולבריאות של התינוק. ההכנה שלהם קלה ופשוטה, וניתן בקלות להתאים את המתכון לצרכים ולהעדפות של כל תינוק. בואו נצלול למתכון ונראה איך בקלות תוכלו גם אתם להכין בבית את הפנקייקים האלה שיהפכו ללהיט אמיתי אצל הקטנטנים!

הרכיבים הדרושים לפנקייקים המדהימים:

  • 1 כוס קמח כוסמין מלא
  • 1 כפית אבקת אפייה
  • קורט מלח
  • 1 ביצה
  • 3/4 כוס חלב (אפשר להחליף בחלב שקדים/סויה/כל חלב אחר)
  • 2 כפות שמן קוקוס מומס (או כל שמן אחר)
  • 1 כפית תמצית וניל טהורה

לגרסה ללא גלוטן ניתן פשוט להחליף את הקמח בקמח כוסמין ללא גלוטן או קמח שקדים. לגרסה טבעונית החליפו את החלב בחלב צמחי והשמיטו את הביצה או החליפו אותה ב-2 כפות צ'יה ו-6 כפות מים.

זמן הכנת המתכון: כ-20 דקות סה"כ. רמת הקושי: קל מאוד. מספיק ל-8-10 פנקייקים, תלוי בגודל שלהם.

שלבי ההכנה שיקסימו את הקטנטנים שלכם:

  1. בקערה גדולה, ערבבו יחד את כל החומרים היבשים – קמח, אבקת אפייה ומלח.
  2. בקערה נפרדת טרפו את הביצה עד שהיא אחידה ותוססת.
  3. הוסיפו לביצה הטרופה את החלב, שמן קוקוס מומס וותמצית וניל. ערבבו הכל יחד.
  4. שפכו בהדרגה את תערובת הנוזלים לתוך הקמח ובחשו בעדינות עד לקבלת בלילה חלקה ואחידה. אל תערבבו יותר מדי כדי שהפנקייקים יישארו רכים ואווריריים!
  5. חממו מחבת נון-סטיק בחום בינוני-גבוה ומרחו עליה שכבה דקה של שמן קוקוס בעזרת נייר סופג.
  6. שפכו כמות של כף-כף וחצי מהבלילה לתוך המחבת החמה, ואפשרו לה להתפשט לעיגול.
  7. כשנוצרות בועות על פני הפנקייק והן מתחילות להתקשות, הפכו אותו לצד השני והמשיכו לטגן עוד כ-2 דקות עד שהוא זהוב ויפה משני הצדדים.
  8. המשיכו כך עם שאר הבלילה עד גמר החומרים.
  9. הגישו את הפנקייקים החמימים והריחניים מייד, עם תוספות כמו פירות טריים, רסק תפוחים, קוקוס, אגוזים טחונים או כל דבר שהתינוק שלכם אוהב!

הפנקייקים הנהדרים האלה לא רק טעימים להפליא, הם גם עמוסים ביתרונות תזונתיים חשובים לגדילה ולהתפתחות של התינוק:

  • הקמח המלא מספק סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים כמו ברזל וסידן.
  • החלב (או תחליפיו) עשיר בחלבון איכותי, סידן וויטמין D החיוניים לבניית העצמות והשיניים.
  • שמן הקוקוס הוא מקור נהדר לשומנים בריאים מסוג MCT שעוזרים בספיגת ויטמינים חיוניים.
  • הביצה מספקת כמות משמעותית של חלבון, שומן בריא ומגוון ויטמינים ומינרלים.

רעיונות לשדרוגים ותוספות שיהפכו את הפנקייקים למנה בלתי נשכחת:

  • פירות העונה החתוכים לקוביות קטנטנות – בננות, תותים, אפרסקים ועוד.
  • רסק פירות כמו תפוחים, אגסים או שזיפים – נהדר בתור ממרח על הפנקייקים.
  • אבקת קינמון, קוקוס או קקאו לתוספת טעם וארומה.
  • חמאת בוטנים או שקדים למריחה (מגיל המתאים כמובן).
  • פירורי גרנולה או קורנפלקס מרוסקים לתוספת מרקם.

עכשיו כמה שאלות ותשובות נפוצות שיכולות לעלות לכם בנוגע לפנקייקים האלה:

מאיזה גיל ניתן לתת את הפנקייקים האלה לתינוקות? בדרך כלל כשהתינוק מתחיל לאכול מזון מוצק, בין גיל חצי שנה לשמונה חודשים, הוא יכול כבר ליהנות מהפנקייקים האלה. כמובן שתמיד כדאי להתייעץ עם רופא הילדים שלכם לפני הכנסת מזונות חדשים לתפריט של התינוק.

איך אפשר להקפיא ולשמור את הפנקייקים? לאחר שהפנקייקים מתקררים, ארזו אותם היטב בשקית אטומה או במכל סגור והכניסו למקפיא. ניתן גם להניח נייר אפייה בין הפנקייקים למניעת הידבקות. כשרוצים לאכול, פשוט מוציאים מהמקפיא ומחממים בטוסטר או במיקרוגל.

האם הפנקייקים הללו יכולים להוות תחליף לארוחה? הפנקייקים האלה יכולים להיות בהחלט חלק מארוחה, אבל חשוב שהתפריט של התינוק יהיה מגוון ויכלול גם מקורות חלבון כמו קטניות, דגים או בשר, כמו גם ירקות מבושלים וכו'. אפשר להגיש את הפנקייקים בליווי מחית ירקות או גבינה כדי להעשיר את הארוחה.

ניתן להכין את הבלילה מראש ולשמור? בוודאי. ניתן לשמור את הבלילה במקרר עד 24 שעות. לפני השימוש מערבבים קלות שנית ואופים כרגיל. זה נוח לפעמים להכין את הבלילה בערב ולאפות פנקייקים טריים בבוקר!

מה אפשר להכין מהפנקייקים האלה חוץ מלהגיש כמו שהם? עם קצת דמיון וחשק אפשר להפוך אותם לכל מני דברים! למשל לגלגל אותם עם גבינה או ממרח פירות כמו סושי מתוק, או לחתוך אותם בעזרת חותכן לצורות כיפיות כמו כוכבים או פרחים ולהגיש כמו פאזל. אפשר גם לרסק אותם ולהכין עוגת פנקייק!

האם הפנקייקים האלה יכולים להכיל גם תוספות כמו גזר או דלעת? כן, זו דרך נהדרת להעשיר את הפנקייקים בערכים תזונתיים! פשוט מוסיפים כמה כפות של הירק המבושל והמעוך לבלילה ואופים כרגיל. זה ייתן טעם וצבע מיוחדים לפנקייקים.

כמה זמן אפשר לשמור את הפנקייקים במקרר? אם נשארו פנקייקים, אפשר לשמור אותם עד 3 ימים במקרר, אחרי שמכניסים אותם למיכל אטום. אפשר לחמם אותם טיפה לפני הגשה, או להגיש קרים כשנאק בריא.

אפשר להזמין את הפנקייקים האלה במסעדות או בבתי קפה? לא בדרך כלל, כי הם מכילים מרכיבים שמותאמים במיוחד לתינוקות ולא למבוגרים. אבל אתם בקלות יכולים להכין אותם בבית עם המתכון הזה!

מה אפשר לעשות אם התינוק לא אוהב את המרקם או את הטעם של הפנקייקים? לא להילחץ – זה לגמרי נורמלי שתינוקות ידחו מאכלים חדשים בהתחלה. פשוט תנו להם זמן ונסו שוב מאוחר יותר. אפשר גם לשנות מעט את המתכון, למשל להמיר חלק מהקמח בקמח שיבולת שועל או להוסיף תבלין שהתינוק אוהב.

האם יש סיבה לחשוש מאלרגיות כשנותנים את הפנקייקים לתינוקות? כשמכניסים כל מזון חדש לתפריט של תינוק חשוב לעשות זאת בהדרגה ולעקוב אחר תגובות. במיוחד אם יש במשפחה היסטוריה של אלרגיות. אם מבחינים בתגובה כלשהי יש כמובן להפסיק מיד את המאכל ולהיוועץ ברופא. עם זאת, רוב המרכיבים בפנקייקים האלה הם בדרך כלל בטוחים ומקובלים כמזון ראשון לתינוקות.

אז אם גם אתם רוצים לגרום לקטנטנים שלכם להתאהב בטעמים חדשים ולהעניק להם אהבה על צלחת – המתכון לפנקייקים האלה הוא בול בשבילכם! תכינו, תיהנו ותספרו לי איך היה! אל תשכחו גם לשתף את המתכון עם ההורים החברים שלכם – ככה כולנו ביחד נדאג שהתינוקות שלנו יקבלו את האוכל הכי טעים, מזין ובריא שיש!

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות