חיפוש

טירוף של טעמים: עוגת ביסקוויטים ללא גלוטן, ללא סוכר ודלת פחמימות

עוגת ביסקוויטים

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

עוגת ביסקוויטים ללא גלוטן, ללא סוכר ודלת פחמימות היא מתכון מדהים שפיתחתי לאחר שנים של ניסיונות. העוגה הזאת טעימה בטירוף, קלה להכנה, ומכילה מרכיבים בריאים שלא יפגעו בתזונה שלכם. היא אפויה עם קמח שקדים ומתוקה בעזרת תחליפי סוכר טבעיים כמו אריטריטול או סטיוויה. מהניסיון שלי, העוגה הזאת תמיד נחטפת במהירות על ידי בני המשפחה והאורחים, והיא מתאימה במיוחד לאירוח או לימי הולדת. קחו בחשבון שהיא קצת יותר פירורית מעוגה רגילה בגלל המרקם המיוחד של קמח השקדים, אבל זה חלק מהקסם שלה.

זמן הכנה: כשעה וחצי, כולל זמן אפייה וקירור.

איך מכינים עוגת ביסקוויטים ללא גלוטן, ללא סוכר ודלת פחמימות – המרכיבים
כדי להכין את העוגה המיוחדת הזאת, תצטרכו כמה מרכיבים מיוחדים שאולי לא תמצאו בסופר השכונתי הרגיל. מומלץ להצטייד בהם מראש בחנויות טבע או באינטרנט.

200 גרם (2 כוסות) קמח שקדים
100 גרם (1/2 כוס) אבקת קקאו איכותית
50 גרם (1/4 כוס) אבקת אריטריטול או 1 כפית אבקת סטיוויה
1 כפית אבקת אפייה ללא גלוטן
1/4 כפית מלח
120 מ"ל (1/2 כוס) שמן קוקוס מומס
120 מ"ל (1/2 כוס) חלב שקדים או כל חלב צמחי אחר
2 ביצים גדולות
1 כפית תמצית וניל איכותית
לציפוי: 100 גרם שוקולד מריר 85% מומס

מרכיבים חלופיים:
עבור גרסה טבעונית, ניתן להחליף את הביצים ב-2 כפות זרעי צ'יה טחונים מעורבבים עם 6 כפות מים. לגרסה דלת שומן יותר, החליפו את שמן הקוקוס בחלב שקדים נוסף. ניתן להמיר את קמח השקדים בקמח אגוזי לוז, קוקוס או שקדים מולבנים.

איך מכינים עוגת ביסקוויטים ללא גלוטן, ללא סוכר ודלת פחמימות – השלבים
עכשיו שיש לנו את כל המצרכים, בואו נתחיל בתהליך ההכנה! זה יהיה קל ופשוט, רק תקפידו למדוד בדייקנות ולערבב היטב בכל שלב. אם יש לכם שאלות תוך כדי, אל תהססו לחזור לרשימת השאלות בסוף המתכון.

מחממים תנור ל-180 מעלות צלזיוס ומשמנים תבנית עגולה בקוטר 20 ס"מ.
בקערה גדולה, מנפים ומערבבים את קמח השקדים, אבקת הקקאו, ממתיק, אבקת אפייה ומלח.
בקערה נפרדת, טורפים את הביצים עם שמן הקוקוס המומס, חלב השקדים ותמצית הווניל עד לקבלת תערובת אחידה.
מוזגים בהדרגה את תערובת הנוזלים לתוך תערובת היבשה ומערבבים בעדינות עד שנוצר בלילה חלקה ללא גושים.
יוצקים את הבלילה לתבנית המשומנת ואופים כ-30 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא יבש.
מוציאים מהתנור ומצננים כ-15 דקות בתבנית, לאחר מכן מעבירים למשטח כדי להתקרר לגמרי.
ממיסים את השוקולד בפולסים במיקרוגל או מעל אמבט מים, ויוצקים בזהירות מעל העוגה הקרה. אפשר לקשט בפיסטוקים קצוצים, קוקוס או כל תוספת אהובה אחרת.
שומרים בכלי אטום במקרר עד 5 ימים, או פורסים ומקפיאים עד חודש.

יתרונות בריאותיים של עוגת ביסקוויטים ללא גלוטן, ללא סוכר ודלת פחמימות:
העוגה הזו עשירה במרכיבים מזינים כמו שקדים, המספקים שומן בריא, חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמין E, מגנזיום ועוד. אבקת הקקאו האיכותית מכילה פלבנואידים עם סגולות אנטי דלקתיות ואנטי חמצוניות שעשויות להגן על הלב והכלי דם. הפחתת הסוכר והפחמימות תמנע עליות וירידות חדות ברמת הסוכר בדם, ותפחית נטל על הלבלב. העוגה לא מכילה חומרים משמרים או צבעי מאכל מזיקים, מה שהופך אותה לבריאה הרבה יותר מעוגות קנויות.

רעיונות לשדרוגים ותוספות:
יש אינסוף אפשרויות לגוון ולהעשיר את העוגה הזאת! אפשר לשלב בבלילה פירות יבשים קצוצים כמו תמרים, צימוקים או חמוציות. תוספת אגוזים או שקדים קצוצים גס תיתן מרקם כיפי ופריכות. שילוב תבלינים כמו קינמון, ג'ינג'ר או אגוז מוסקט יעצימו את הטעם. לקישוט מעל אפשר להשתמש בפירות העונה הטריים, בקרם שקדים או קצפת קוקוס. בחגים ניתן לצבוע את הציפוי בצבעי מאכל טבעיים ולהוסיף סוכריות ללא סוכר. הגבול הוא הדמיון שלכם!

שאלות ותשובות נפוצות על עוגת ביסקוויטים בלי גלוטן, ללא סוכר ודלת פחמימות:

האם מותר להשתמש בתחליף סוכר אחר?
כן, כל תחליף איכותי ובטוח יתאים – אני ממליץ על אריטריטול, סוכרלוז, או סירופ מייפל ללא סוכר. רק שימו לב לכמות המומלצת על האריזה כי לחלק מהתחליפים, דרוש פחות כדי להשיג את אותה רמת מתיקות.

מתי מגישים את העוגה – חמה, פושרת או קרה?
אני חושב שהכי טעים להגיש אותה בטמפרטורת החדר או מעט קרה מהמקרר, אבל אם אתם ממש לא יכולים לחכות, אז גם פושרת תהיה טעימה. העיקר לתת לה להתייצב קצת לפני הפריסה.

האם העוגה מתאימה לאנשים עם סוכרת?
בהחלט כן! השימוש בתחליפי סוכר דלי פחמימות וקמח שקדים הופכים את העוגה הזו למתאימה ובטוחה לסוכרתיים, בהנחה שהיא נצרכת במתינות כחלק מתפריט מאוזן. תמיד כדאי להתייעץ עם הרופא לגבי מגבלות אישיות.

ילדים קטנים יאהבו את העוגה? לא יפריע להם שזו לא עוגה "רגילה"?
ממה שראיתי, רוב הילדים פשוט אוהבים עוגות טעימות, ולא ממש אכפת להם אם הן מיוחדות או שונות. יש סיכוי טוב שבכלל לא ישימו לב להבדלים. כמובן, תלוי בגיל ובהעדפות של כל ילד. אם יש חששות, אולי כדאי להכין מנה קטנה ולנסות קודם.

המתכון מספיק ל-כמה סועדים?
העוגה יוצאת בגודל בינוני, מתאימה לחיתוך ל-10-12 משולשים סבירים. אם מדובר באירוע גדול, אני ממליץ להכין כמה יחידות או להכפיל את המתכון לתבנית גדולה יותר.

אפשר להשתמש בשוקולד חלב או לבן לציפוי במקום שוקולד מריר?
עקרונית כן, אבל רוב השוקולדים האלה מכילים הרבה סוכר ועלולים להפוך את העוגה ללא בריאה. אם זה לא משנה לכם, אז אין בעיה טעם וטקסטורה, פשוט המתיקות תהיה גבוהה יותר. כדאי לחפש תחליפים דלי סוכר במידת האפשר.

מה קורה אם אין לי קמח שקדים? יש אופציה אחרת?
בהחלט, הקמח הכי דומה יהיה של אגוזי לוז או פקאן. גם קמח קוקוס או שקדים מולבנים יתנו תוצאה סבירה, אולי קצת יותר פירורית. אני ממליץ לשקול ולהמיר במשקל, כי נפחים עלולים להיות שונים בין הקמחים.

יש טריק להוציא עוגה מושלמת ללא שקיעה במרכז?
האתגר העיקרי בעוגות ללא גלוטן זה השיווי משקל בין הנוזלים למוצקים. הטיפים שלי הם למדוד במדוייק, לערבב בעדינות בלי לחבוט יותר מדי בבלילה, ולאפות בחום מתון ויציב. אפשר גם להוסיף כפית אבקת אפיה וחצי כפית גואר גם במרכז התבנית.

האם ניתן להקפיא את העוגה לאחר האפייה?
ללא ספק! אם היא מצוננת לגמרי, אפשר לעטוף היטב בניילון נצמד ובנייר כסף, ולהקפיא עד חודש. הציפוי עלול להיסדק מעט אבל הטעם יישאר מעולה. מומלץ לחתוך לפרוסות לפני ההקפאה כדי שיהיה קל לחמם חתיכה אחת בכל פעם.

אם אין לי תבנית עגולה – אפשר לאפות בתבנית אחרת?
אין שום בעיה! עוגה זו לא רגישה במיוחד לצורת התבנית. תבנית מלבנית, טארט, או אפילו מאפינס אישיים – הכל אפשרי, פשוט התאימו את זמני האפייה. המפתח הוא שכל הבלילה תתפזר בצורה שווה בעובי של 2-3 ס"מ.

מקווה שעניתי על רוב השאלות שלכם לגבי המתכון! בסופו של דבר, הכי כיף ללמוד תוך כדי התנסות. אל תפחדו לשחק עם המרכיבים, הכמויות והתוספות עד שתגיעו לגרסה המושלמת בשבילכם. אשמח לשמוע איך יצא והאם נהניתם!

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות