חיפוש

קינוחי כוסות – מוס חלבה חלומי וקל להכנה

קינוחי כוסות מוס חלבה אישי

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

קינוחי כוסות – מוס חלבה חלומי וקל להכנה

קינוחי כוסות הם תמיד פופלטריים לאירוח והפעם מוס חלבה מושלם של נועם זיגדון.

מצרכים

1/2 כוס טחינה גולמית
1/2 כוס סילאן
1 שמנת מתוקה להקצפה (או צמחית, 250 מ"ל)
אופן הכנה מופיע בהמשך



מתכונים נוספים:

מתכון למוס חלבה מושלם של תומר תומס
מוס חלבה מושלם ב-5 דקות של אורית לוי
ממתק חלבה מושלם

סרטון המדגים את כל שלבי ההכנה:

קצת על חלבה:

חלבה היא קינוח פופולרי שנהנים ממנו במקומות רבים בעולם. מדובר בממתק מתוק וצפוף שעשוי בדרך כלל משומשום טחון או טחינה, סוכר או דבש, ולעיתים בטעם אגוזים, פירות יבשים או תבלינים.

לחלבה יש היסטוריה ארוכה וניתן לייחס אותה ליוון העתיקה, שם היא הייתה ידועה בשם ἀλείμματα (aleimmata) ונעשתה משמן זית וקמח חיטה. המנה התפתחה מאז והתפשטה ברחבי המזרח התיכון, מרכז אסיה והבלקן, שם נהנים ממנה כיום בצורות שונות.

אחד מסוגי החלבה הפופולריים ביותר עשוי משומשום, הנטחנים לעיסה ומערבבים עם סוכר או דבש. לאחר מכן תערובת זו מחוממת ומערבבת ברציפות עד שהיא מסמיכה והופכת חלקה. ניתן להוסיף לתערובת אגוזים כמו פיסטוקים, שקדים או אגוזי מלך לתוספת טעם ומרקם.

ניתן להכין חלבה גם עם מרכיבים אחרים, כמו סולת, קמח או חמאת אגוזים. בהודו, למשל, לרוב מכינים חלבה עם סולת ומתובלים בהל וזעפרן. בטורקיה מכינים חלבה מקמח ומוגשת לרוב עם גלידה או קצפת.

חלבה היא קינוח רב תכליתי שניתן ליהנות ממנו בדרכים רבות. אפשר להגיש קר או בטמפרטורת החדר, לפרוס או לחתוך, ולצפות באגוזים או פירות. אפשר להשתמש בו גם כמילוי למאפים כמו בקלאווה או תמרים ממולאים.

בנוסף לטעמה הטעים, חלבה נחשבת גם לבעלת יתרונות בריאותיים. זרעי שומשום, שהם מרכיב מפתח בסוגים רבים של חלבה, הם מקור טוב לחלבון, סיבים תזונתיים ושומנים בריאים. הם גם עשירים בנוגדי חמצון וחומרים מזינים אחרים, שיכולים לעזור להורדת כולסטרול ולשפר את בריאות הלב.

בסך הכל, חלבה היא קינוח טעים ומזין שיש לו היסטוריה ארוכה ואנשים רבים ברחבי העולם נהנים ממנו. בין אם אתם מעדיפים אותה עשויה עם שומשום, סולת או קמח, חלבה היא פינוק מתוק שבטוח ישביע את התשוקה שלכם.

אופן הכנה קינוחי כוסות – מוס חלבה:

1. לערבב טוב את הסילאן והטחינה.
2. להקציף את השמנת.
3. לקפל יחד.
4. להכניס לכוסות.
5. לגרד בפומפיה גסה חלבה.
6. לקשט בפקאן מסוכר.

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות