חיפוש

מתכון להמבורגר קטלני

מתכון להמבורגר קטלני

הוספה למחברת

שתפו את המתכון

רוצים לקבל מתכונים חדשים ישירות לטלפון שלכם?
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלנו

דרגו את המתכון

מתכון להמבורגר קטלני

קבלו את המתכון הכי טוב להמבורגר קטלני.

טיפים להמבורגר מושלם:

רצוי להשתמש בבשר טרי ועדיף לטחון לבד או לגשת לקצביות מובחרות ולבקש בשר טחון עם 20 אחוז שומן.
בשרים שמומלצים להמבורגר: נתחים בעלי אחוז שומן גבוה יחסית כגון: אונטריב,צלעות, צוואר. אפשר לטחון גם 20 אחוז שפונדרה אם רוצים להוסיף שומן לבשר.
חשוב לעבוד במשטחים קרים אחרת השומן נמס ובורח מבשר.
ללוש כמה שפחות כי שוב זה מחמם את הבשר וגורם לבריחת שומן שאחראי על עסיסיות הבשר.

מצרכים להמבורגר:

1 בצל קטן, חתוך לקוביות
500 גרם בשר טחון באיכות טובה עם לפחות 20% אחוז שומן בבשר.
1 ביצה
1 כף שמן
4 לחמניות המבורגר
להגשה כל או אחד מהאפשרויות הבאות: עגבנייה פרוסה, מיונז, קטשופ, חסה אייסברג
אופן הכנה מופיע בהמשך.

מתכונים נוספים של המבורגר:

המבורגר עסיסי מושלם ומתכון ללחמניות ליום העצמאות
המבורגר מתכון מנצח ששבר את הרשת
המבורגר ביתי מושלם

מתכון נוסף להמבורגר של דניאל רגבי:

אז מה עוד אפשר להגיד על המבורגר?

מבוא:

ההמבורגר, קלאסיקה קולינרית נצחית, הפך לסמל איקוני של אוכל מנחם ותרבות אוכל אמריקאית. עם קציצת הבקר העסיסית, הלחמנייה הרכה והאפשרויות האינסופיות לתוספות, הכריך הפשוט אך המשביע הזה כבש את הלב ואת בלוטות הטעם של אנשים ברחבי העולם. במאמר זה, נתעמק בהיסטוריה, הפופולריות והאבולוציה של ההמבורגר, ונבדוק מדוע הוא ממשיך להיות בחירת מזון אהובה על רבים.

1. המקורות:

מקורו המדויק של ההמבורגר נותר נושא לוויכוח, אך רווחת הדעות כי הוא הופיע בארצות הברית בסוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20. את הרעיון של הנחת קציצת בשר טחון מבושלת בין שתי פרוסות לחם ניתן לייחס לתרבויות עתיקות. עם זאת, הייתה זו הגרסה האמריקאית שבאמת הפכה את ההמבורגר לפופולריות והניעה אותו לתהילה בינלאומית.למרות שיש הטוענים כי ההמבורגר בכלל התחיל בעיר המבורג בגרמניה.

2. איך הפך ההמבורגר לפופולארי:

ניתן לייחס את עלייתו של ההמבורגר לפופולריות לגורמים שונים, לרבות המהפכה שחוללה רשת מקדונלדס בתחום המזון המהיר והטעם הטעים שלו גרמו לכך שמכירת המבורגר תפסה תאוצה ברחבי העולם ואז החלו מסעדות ורשתות מזון מהיר להתמחות בהמבורגרים, והציעו וריאציות ויצירות ייחודיות שמתאימות כמעט לכל אחד. הנוחות והרבגוניות של ההמבורגר הפכו אותו לבחירה מועדפת לארוחות מהירות, טיולים משפחתיים ומפגשים חברתיים.

3. הקציצה המושלמת:

המרכיב העיקרי של כל המבורגר נהדר הוא ללא ספק הקציצה. עשוי באופן מסורתי מבשר בקר טחון, בחירת הבשר, תכולת השומן והתיבול יכולים להשפיע באופן משמעותי על הטעם והמרקם הכוללים. בעוד בשר בקר נותר הבחירה הקלאסית, וריאציות מודרניות כוללות לרוב חלופות כמו הודו, עוף או אפילו תחליפים על בסיס צמחי למי שמחפש אפשרויות צמחוניות או טבעוניות.

4. תוספות יצירתיות:

אחד היתרונות של ההמבורגרים טמון באפשרויות האינסופיות לתוספות. החל מאפשרויות קלאסיות כמו חסה, עגבנייה, בצל וחמוצים ועד שילובים הרפתקניים יותר כמו , אבוקדו, ביצים מטוגנות או רוטב ברביקיו, התוספות מאפשרות התאמה אישית בהתאם להעדפות ולטעמים האישיים.

5. התאמות גלובליות:

כשהמבורגרים צברו פופולריות בינלאומית, הם עברו התאמות אזוריות, וכתוצאה מכך שפע של וריאציות ייחודיות ברחבי העולם. "בורגר טריאקי" בהשראת הוואי, "בורגר טקס-מקס" החריף הם רק כמה דוגמאות לאופן שבו תרבויות שונות אימצו ושינו את ההמבורגר הקלאסי כך שיתאים למסורות הקולינריות המקומיות שלהן.

6. שיקולי בריאות:

בעוד שהמבורגרים מקושרים לרוב לפינוק, יש דגש הולך וגובר על חלופות בריאות יותר. מסעדות רבות מציעות כיום אפשרויות בשר רזה יותר, לחמניות דגנים מלאים ותוספות נוספות על בסיס ירקות כדי ליצור המבורגרים מאוזנים ומזינים יותר. יתר על כן, הופעתם של המבורגרים על בסיס צמחי סיפקה אלטרנטיבה עבור אלה המבקשים להפחית את צריכת הבשר שלהם תוך כדי הנאה מחוויית המבורגר טעימה.

7. מעבר ללחמנייה:

בשנים האחרונות, חדשנות קולינרית דחפה את גבולות ההמבורגר המסורתי, והולידה אלטרנטיבות מרגשות. "המבורגרים עטופים בחסה" נותנים מענה למי שמחפש אפשרות דלת פחמימות, בעוד ש"המבורגרים בקערה" כוללים את הקציצה והתוספות המוגשות מעל מצע של ירקות או דגנים. וריאציות אלו מציעות חלופה בריאה יותר למי שמחפש את הטעם של ההמבורגר בגרסה בריאה יותר.

סיכום:

ניתן לייחס את הפופולריות המתמשכת של ההמבורגר לפשטותו, הרבגוניות שלו ויכולתו להסתגל לטעמים והעדפות משתנים. ממקורותיו הצנועים ועד למעמדו הנוכחי כתופעה עולמית, ההמבורגר ממשיך להתפתח, תוך שהוא משלב מרכיבים, טעמים ושיקולים תזונתיים חדשים. בין אם נהנה במסעדה שכונתית, במסעדת גורמה או בנוחות של המטבח, ההמבורגר נשאר אייקון קולינרי אהוב, משביע את התיאבון ומפגיש אנשים בשפה האוניברסלית של אוכל טוב.

אופן הכנה:

1. מערבבים בקערה את הבשר הטחון,ביצה והבצל הקצוץ.
2. מחלקים את התערובת בשר ל-4 חלקים שווים. הרטיבו קלות את הידיים. יוצרים מהתערובת כדורים, כל אחד בערך בגודל של כדור טניס.
3. מניחים בכף היד את כדורי הבשר ומשטחים לקציצות בעובי של כ-3 ס"מ (אפשר להעזר ברינג). מוודאים שכל ההמבורגרים יהיו באותו עובי כדי שיתבשלו בצורה אחידה.
4. מניחים על צלחת, מכסים בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך 30 דקות לפחות על מנת שהמבורגר יתקשה.
5. מחממים את המנגל לחום בינוני (יהיה אפר לבן על הגחלים – כ-40 דקות לאחר ההדלקה). מברישים קלות צד אחד של כל המבורגר בשמן . במקביל אפשר לטגן במחבת פסים.
6. מניחים את ההמבורגרים, עם צד השמן כלפי מטה, על המנגל. מבשלים 5 דקות עד שהבשר חרוך קלות. לא מזיזים את ההמבורגרים או שהם עלולים להידבק.
7. משמנים את הצד השני, ואז הופכים בעזרת מלקחיים. אין ללחוץ על הבשר, כי זה יסחט את המיצים.
8. משאירים על הגריל עוד 5 דקות למידת עשיה מדיום. אם אתם אוהבים את ההמבורגרים שלכם ורודים באמצע אז תשימו על הגריל 4 דקות מכל צד,אם אתם אוהבים עשוי היטב(well done) אז תשימו על הגריל 6 דקות כל צד.
9. תורידו את ההמבורגרים מהמנגל ומשאירים לנוח על צלחת כדי שכל המיצים ישקעו בפנים.
10. פורסים ארבע לחמניות המבורגר לשניים. מניחים, עם הצד החתוך כלפי מטה, על רשת הברביקיו וצולים במשך דקה עד שהם חרוכים קלות. מניחים המבורגר בתוך כל לחמנייה, ולאחר מוסיפים את מה שאוהבים(עגבניה,חסה ועוד…)

עוד מתכונים

מתכונים מומלצים:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות